SRB

ENG

Конкурси

 

Почело је пријављивање за CEEPUS freemover размене

У периоду између 1. јула и 30. новембрастуденти и наставно особље са државних високошколских установа које нису део неке ЦЕЕПУС мреже могу се пријавити као freemoveri за размену на високошколској установи у некој од CEEPUS држава-чланица у академској 2017/18. години.

Пријављивање се врши искључиво електронским путем, испуњавањем и слањем онлине апликације преко CEEPUS платформе. 

Рок за пријављивање за кандидате унутар мрежа – 31. октобар

Закључно са 31. октобром трајаће и пријављивање студената и наставног особља са државних високошколских установа које учествују у некој CEEPUS мрежи, и то за размене у летњем семестру 2017/18. године.

За више појединости о CEEPUS програму, укључујући услове и додатне информације о пријави, можете погледати нашу брошуру (стране 19-22 посвећене су CEEPUS програму), CEEPUS одељак на нашем сајту или консултовати CEEPUS главни портал, нарочито одељак FAQ.

 

 

 

Конкурс за изложбе у 2018. години

Графички колектив расписује конкурс за самосталне и ауторске изложбе у 2018. години.

За конкурс је потребно доставити:

1. CV (одштампану радну биографију) и контакт (адреса, телефон, емаил)
2. опис пројекта (до 2000 карактера)
3. визуелну документацију (3-5 радова – оригинали без рамова, део презентације може и на CD-у)
4. избор каталога са самосталних изложби

На конкурсу могу да учествују сви грађани Републике Србије и страни држављани.
Због познатих ванредних финансијских околности Графички колектив је принуђен да уведе партиципацију за самосталне изложбе која износи 40.000 динара; за графичаре дебитанте 20.000 динара. Током 2014. године укинута је новчана накнада Секретаријата за културу града Београда за самосталне изложбе.

Услови:
Галерија обезбеђује:

простор http://www.grafickikolektiv.org/html/galerijaplan.php, стручну помоћ за припрему материјала који прати изложбу (каталог, предговор, CV, прелом, позивница, информација за штампу), презентацију изложбе у медијима, слање позивница електронском поштом, заказивање ТВ снимања, ажурирање приказа изложбе на интернет страни ГК, обезбеђивање поставке и демонтирања изложбе, дежурство у галерији, рад са публиком, одржавање хигијене и обезбеђивање других техничких услова у изложбеном простору.

Излагач обезбеђује:
транспорт радова, путни трошак и смештај, други штампани и промотивни материјал (по договору)

Пријем радова: од 20. септембра до 20. октобра 2017.

Материјал се доставља лично, поштом или у електронској форми, а преузима се по завршетку конкурса, у року од 10 дана.  Пријаве које буду непотпуне и које стигну након овог рока неће бити разматране.

Изабрани пројекти морају да буду спремни за реализацију од јануара 2018.

Управни одбор Графичког колектива селектује конкурсни материјал. О резултатима конкурса учесници ће бити обавештени путем мејла и на сајту Графичког колектива www.grafickikolektiv.org

 

 

Брно 2018 – 28. бијенале графичког дизајна

Намера међународне изложбе 28. Брно бијенале 2018. године је представљање најзанимљивијих радова савременог графичког дизајна насталих у периоду 2015-2017.

  1. Категорије

Корпоративни идентитет
Издања књига и изложбени каталози
Часописи, новине и друга периодика
Постери
Дизајн типографског писма (дизајн нових фонтова и њихових примена)
Информациони дизајн (оријентациони и комуникациони системи, дизајн простора)
Дигитални медији (веб странице и апликације, дизајн покрета и видео, анимације, итд.)
Дизајн амбалаже (графички дизајн паковања производа, дигиталних и аудиовизуелних медија)

Илустрације које нису саставни делови књиге или магазина нису подобни.

Документацију у виду фотографије у А1 или А2 формату треба послати за тродимензионалне и експерименталне пројекте, а А4 формат за заштитне знакове и симболе.

Предност ће се дати изведеним пројектима и решењима, наша главна брига је реализације у области графичког дизајна.

2. Образац за пријаву

Пријавни образац се попуњава на интернету од 1. септембра 2017. до 15. новембра 2017. године; доступан је на:

register.bienalebrno.org.

Обавезни саставни део регистрације даље укључују писани коментар на чешком или енглеском језику, објашњавајући контекст сваког рада који се доставља (максимално 500 знакова укључујући и размаке), дигиталну документацију и постављање пројекта / изложбе у одговарајућу категорију изложбе.

3. Крајњи рок

Рок за online регистрацију укључујући дигиталну документацију поднесених радова је 15. новембар 2017. Ово такође важи за испоруку редовним поштом.

Учешће је бесплатно (нема партиципације)

https://28.bienalebrno.org/en/international-exhibition

Зелени уметници – јавите се!

Центар за унапређење животне средине је отворио позив за излагачки програм у оквиру 8. Међународног фестивала зелене културе »Green Fest«, који ће бити одржан од 14. до 17. новембра 2017, у Дому омладине Београда.

Позив је намењен младима до 35 година чији уметнички и комерцијални производи, у себи садрже и компоненте које  подржавају заштиту животне средине у ширем смислу. У разматрање ће бити узете пријаве излагачких поставки попут дизајниране одеће, накита, декоративних предмета различитих намена, рукотворине, производи настали поновном употребом материјала, просторне инсталације, као и иновативни производи и услуге.

Сви заинтересовани се могу пријавити на позив, слањем основних информација (име и презиме аутора/назив колектива, опис изложбене поставке) заједно са 3-5 фотографија, na e-mail adresu: green.square@greenfest.rs, до четвртка, 12. октобра 2017. Број излагачких поставки је ограничен!

Текст позива се може погледати на званичној страни фестивала – www,greenfest.rs
Међународни фестивал зелене културе »Green Fest« је највећа манифестација у региону југоисточне Европе која се кроз филмски, образовни и излагачки програм, бави темама заштите животне средине и екологије. Фестивал помаже и подржава подизање свести и образовање грађана о наведеним областима, са циљем стварања и унапређења одговорног односа према животној средини, као и информисаности о актуелним дешавањима у локалној и глобалној заједници.

Осми Међународни фестивал зелене културе „Green Fest“ спроводи Центар за унапређење животне средине, финансира Министарство омладине и спорта РС, Министарство културе и информисања РС, Секретаријат за културу града Београда, уз подршку Делегације Европске уније и ЕУ инфо центра, Амбасаде Републике Француске и Француског Института, као и многобројних партнера и пријатеља.

Особа за контакт:
Владан Шћекић
Vladan.scekic@cuzs.org
064/2793335

 

 

 

 

Заједно можемо више

»Заједно можемо више« је конкурс уметничке ауторске графике, отворен за све грађане Србије који желе да представе своју оригиналну уметничку визију и заокружен идејни концепт на тему социјалног укључивања осетљивих група. Рањиве групе требају ширу подршку друштва. Особе са инвалидитетом, старији, млади, деца, жене, ромска национална мањина, - сваки појединац који наилази на препреке приликом укључивања у заједницу – треба подршку и помоћ. Сви морају да имају једнака права и шансу да живе достојанствено.

Аутори уметничке графике могу да помогну и допринесу подизању јавне свести о значају социјалне инклузије рањивих група тако што ће својим уметничким пријавама и индивидуалношћу приступа послати снажну поруку о томе како они виде тај процес, како и колико можемо боље и шта су идеали којима треба тежити.

Први члан Универзалне декларације о људским правима каже да се “Сва људска бића рађају слободна и једнака у достојанству и правима”. Видети како то изгледа кроз уметничку визију аутора, циљ је такмичења.

Конкурс се организује у оквиру пројекта »Подршка Европске уније инклузивном друштву«  који ЕУ финансира са 5.4 милиона евра, а који спроводи Делегација ЕУ у Републици Србији у сарадњи са Министарством за рад, запошљавање, борачка и социјална питања.

Организатори конкурса - тим пројекта Подршка ЕУ инклузивном друштву и ЕУ инфо центар - охрабрују све ауторе уметничке графике да учествују и тиме подрже и допринесу подизању јавне свести о важности укључивања рањивих група у све аспекте друштва.

Пропозиције конкурса
Ко може да учествује?

  • сваки грађанин/ка Републике Србије старији/а од 16 година има право да учествује у конкурсу
  • сви они који се аматерски или професионално баве графичким дизајном, цртањем, сликањем 

Временски оквир конкурса?

  • конкурс је отворен од 25. септембра до 25. октобра 2017. године

Како слати радове?

  • графичко решење обавезно треба да садржи и текстуалну поруку/слоган која треба да буде мотивационог типа у смислу охрабрења друштвеног укључивања рањивих група
  • учесници конкурса морају да предају свој рад у виду прописно названог векторског пдф фајла
  • сваки учесник може да пошаље до 2 рада на конкурс
  • конкурсна пријава  треба да садржи:

- податке о аутору (име и презиме, адреса, е-маил и контакт телефон)
- идејну концепцију (до 2000 карактера)
- векторски пдф фајл рада (максимум 2 рада)
- податке о радовима (техника, димензије, година настанка)
- професионалну биографију (ако је уметник има)

  • предмет рада не сме ни на који начин да буде увредљив на расној, верској или некој другој основи, мора да поштује границе доброг укуса
  • радови са конкурсном пријавом се шаљу е-маилом на адресу takmicenje@euinfo.rs 

Ауторска права радова пристиглих на конкурс прелазе на организатора. Организатори (Делегација ЕУ у Србији и ЕУ инфо центар) имају ауторско право да фотографије радова користе на изложбама или у публикацијама које издају.

Организатори ће путем електронске поште контактирати награђене ауторе.

Награде?

  • Прва награда –  робни ваучер у вредности од 800 ЕУР
  • Друга награда –  робни ваучер у вредности од 600 ЕУР
  • Трећа награда – робни ваучер у вредности од 500 ЕУР
  • Награда за 17 аутора чији ће радови ући у ужи круг и бити приказани на изложби „ЗАЈЕДНО МОЖЕМО ВИШЕ” – поклон ваучери у вредности од 30 ЕУР 

Жири и начин гласања?

Најбољих 19 радова биће изабрани за ужи круг такмичења од стране стручног жирија који ће чинити по један представник уметничке академске заједнице из Србије, Делегације ЕУ, Министарства за рад, запошљавање, борачка и социјална питања и ЕУ инфо центра.

Специјална награда публике
сви радови пристигли у конкурсном року биће током 7 дана постављени на Фејсбук налогу ЕУ инфо центра. Ауторски рад који добије највише “лајкова” ући ће директно у ужи круг и биће 20 рад, поред 19 претходно одабраних које ће оцењивати стручни жири. Од укупно 20 ауторских радова у ужем кругу, стручни жири бираће три најбоља рада за прво, друго и треће место.

20 најбољих радова из ужег круга такмичења биће приказано на изложби ауторске уметничке графике  “Заједно можемо више” у Палати Србија (Београд), као пратећи догађај завршне конференције пројекта “Подршка ЕУ социјалној инклузији” која се одржава у новембру 2017.

Изложба ће бити представљена и у ЕУ инфо центру у Београду (од 15. новембра до 15. децембра), а потом и у ЕУ инфо кутку у Новом Саду и Нишу, као и у многим другим градовима широм Србије.

Зашто учествовати?
Учешћем на конкурсу, поред тога што имају прилику да освоје једну од награда, аутори ће стећи и једно ново искуство у истраживању сопствене земље у процесу трансформације у боље друштво. Такмичење је део кампање „ЕУ за Србију„ чији је циљ да јавности прикаже како све сарађују ЕУ и различите организације и институције у Србији у свим областима живота. Од пролећа 2001. године до данас, ЕУ је Србији донирала више од 3 милијарде евра. Та бесповратна помоћ  обухватила је све области друштва, почев од здравства, преко образовања и реформе јавне управе, до екологије и инфраструктуре, а социјална политика и подршка угроженим групама заузимају високо место на тој листи.  (више информација доступно је на сајту Делегације ЕУ: www.europa.rs ).

Све додатне информације у вези са конкурсом можете добити слањем мејла на следећу адресу: takmicenje@euinfo.rs

 

                                                

 

Изложба мале графике 2017
»Кућа графике – отисак места«

КОНКУРС

Изложба МАЛА ГРАФИКА Графичког колектива прати вишедеценијски живот наше Куће задржавајући позицију уметничког догађаја који афирмише ову уметничку форму.

Предложена тема овогодишње изложбе »Кућа графике – отисак места« мотивисана је чињеницом да је ово последња новогодишња поставка Мале графике на нашој адреси Обилићев венац 27. Сви заједно смо уверени да ће се на новој локацији наставити континуитет представљања добре уметничке праксе, као и мале графичке форме.

Предложене цене графика су бруто 1.500, 2.250, 3.000 динара. Молимо ауторе да цене радова усагласе са предложеним. Од продатог отиска Графичком колективу припада 20%.

Лично или поштом доставити до 5 радова са по два (пробна) отиска до 4. новембра 2017. После жирирања по један отисак од сваког одабраног рада остаје у галерији ради припреме за изложбу.

Достава тиража – минимум 10 отисака је до 2. децембра 2017.

На Конкурсу могу учествовати и студенти академија и факултета ликовних и примењених уметности.

На конкурс је подносе нови неизлагани отисци, јер ова акција има промотивни карактер. За време трајања изложбе у Графичком колективу радови се не могу повлачити са изложбе нити излагати/продавати у другим галеријама/изложбама у Београду. Најкасније десет дана по завршетку изложбе учесници преузимају преостале радове.

Графички колектив је, услед тешке финансијске ситуације, принуђен да учесници овог конкурса партиципацију новчано 1.000 динара. Уплата: у Галерији ГК или на рачун Графичког колектива 355-1024535-65 (приликом предаје/слања радова доставити примерак уплатнице).

ПРАВИЛНИК ИЗЛОЖБЕ

Изложба МАЛЕ ГРАФИКЕ је редовна годишња манифестација Графичког колектива чији је основни циљ популарисање графичке уметности продајом отисака из тиража по приступачним ценама. Организацијом изложбе руководи Уметнички савет Графичког колектива.

Сви радови подлежу жирирању осим аутора радова позваних и награђених Великим и Малим печатом.

На конкурс се пријављују графике настале у последње две године (неизлагане), а аутор подноси до пет графика и/или еxлибриса. Избор графичких техника је слободан, а означен тираж до 100 отисака.

Формат папира: дужа ивица до 20 цм. На дан отварања изложбе додељује се награда МАЛИ ПЕЧАТ Графичког колектива, установљена 1991. Награђени графичар добија диплому а награђени рад публикује се следеће године у календару ГК (тираж 1000) и на корици каталога Мале графике. Чланове жирија за доделу награде Малог печата организатор именује међу истакнутим ликовним уметницима и ликовним критичарима. Откупне награде на изложби могу доделити и друге организације уз сагласност Управног одбора.

www.grafickikolektiv.org

 


 

 
Академија ликовних уметности и дизајна (АФАД) у Братислави

У оквиру програма Еразмус+ и у оквиру споразума о билатералној сарадњи Академија за уметности и дизајн у Братислави расписује конкурс за размену студената у пролећном семестру 2017/18.

1.    ERASMUS+
Размена у оквиру програма Еразмус+ подразумева једносеместрални боравак са пуном стипендијом која покрива пут, смештај И трошкове живота.

Право учешћа на конкурсу имају студенти основних студија који су уписани у најмање 2. годину студија, као и студенти мастер студија.

Пријаве за Еразмус+ размену студенти предају продекану за међународну сарадњу свог факултета.

Пријава студента садржи документа на енглеском језику, искључиво у ПДФ формату:

У конкурсу учествују два факултета -  ФЛУ и ФПУ – стога ће Универзитет уметности номиновати 2 студента, а коначну одлуку о избору донеће Академија за уметности и дизајн у Братислави процењујући сопствене капацитете. Одабрани студент ће добити даља упутства директно од Академије за уметност и дизајн у Братислави.

У прилогу вам прослеђујемо информације о школи, каталог предмета и промотивни материјал.

АФАД Erasmus+ видео: http://www.vsvu.sk/en/about-us/news/invitations/international-students-at-afad/

2.    БИЛАТЕРАЛНА РАЗМЕНА

Студенти који су заинтересовани за боравак у Братислави у оквиру билатералне сарадње пријављују се под потпуно истим условима као и Еразмус кандидати, с тим што самостално сносе трошкове свог боравка. Ипак, студенту кога АФАД одабере за ову врсту размене Братислава отвара и могућност додатног пријављивања за стипендије Владе Словачке (инфо у прилогу)

Рок за пријаве је 26. октобар, а документација се шаље на international.relations@fpu.bg.ac.rs.

Националне стипендије Републике Словачке

 

 

 

 

Улична галерија

Улична галерија у Београду објављује конкурс за излагачку сезону за 2018. годину.

Сви заинтересовани уметници, кустоси, удружења и организације могу послати своје предлоге пројеката на

ulicnagalerija@gmail.com

до 1. децембра 2017. У обзир долазе и предлози за самосталне и групне изложбе, и кустоске пројекте без ограничења у виду медија. Такође, прихватамо предлоге за пратеће програме или независне догађаје као што су радионице, свирке, фестивали, просторне инсталације које се могу одржавати и за време трајања изложби.

Предлоге за пројекте и пратеће програме слати у у форми pdf-а у следећем облику:

  • Кратка биографија или CV (до 300 речи)
  • Информације о пројекту (име рада, аутор/група аутора, година настанка, кратак опис рада;  до 300 речи)
  • Визуелни материјал
  • Техничка листа неопходна за реализацију пројекта

Водећи се уметничким квалитетом, јасноћом и актуелношћу предлога, техничком изводљивошћу и комуникативношћу са публиком, жири у саставу Слађана Петровић Варагић, Јелена Мијић, Ива Чукић, Добривоје Гранжан, Душан Рајић и Horda Sage, ће по завршетку конкурса изабрати пројекте који ће бити представљени у Уличној галерији током 2018. године.

www.ulicnagalerija.rs
www.facebook.com/UlicnaGalerija

Факултет уметности у Острави

У оквиру програма Еразмус+ Универзитет у Острави, Чешка,  расписује конкурс за размену студената у пролећном семестру 2017/18.

Размена у оквиру програма Еразмус+ подразумева једносеместрални боравак
са пуном стипендијом која покрива пут, смештај и трошкове живота
студента.

Право учешћа на конкурсу имају студенти Факултета музицке уметности,
Факултета ликовне уметности и Факултета примењених уметности, уколико
су уписани у најмање 2. годину основних студија, као и студенти мастер
студија.

Пријава студента садржи документа на енглеском језику, искључиво у
PDF формату:

Продекан/Академски координатор врши селекцију кандидата, а при одабиру
узима у обзир: академско постигнуће (просек оцена),  значај мобилности
за укупан исход учења, као и познавање страног језика.

Молимо вас да најбољу пријаву (само 1) проследите Канцеларији за међународну сарадњу УУ erasmus@arts.bg.ac.rs најкасније до 29. октобра 2017.

У конкурсу учествују три факултета -  ФМУ, ФЛУ и ФПУ – стога ће Универзитет уметности номиновати укупно 3 студента, а коначну одлуку о избору донеће Универзитет у Острави процењујући сопствене капацитете.


Информације о школи и детаљне информације за Ерасмус студенте доступне су на:
http://study.osu.eu/
http://fu.osu.eu/

Факултет уметности, информације
Листа предмета