SRB

ENG

Конкурси

 

Долазне мобилности у Хрватској и Румунији

Национални уред за CEEPUS у Хрватској обавјештава да је на националном нивоу преостао одређени број слободних мјесеци за долазне мобилности. Узрок томе су откази дуготрајних и краткотрајних пријава за мобилност прије почетка љетног семестра, као и скраћивања раздобља мобилности студената.


Молимо вас да што прије поднесете своје пријаве. Приоритет су студентске мобилности, но Уред је вољан потврдити и оне наставничке, како унутар CEEPUS мрежа тако и изван њих (другим ријечима, и фреемовери долазе у обзир).


Подсјећам да у CEEPUS-у судјелују следеће државе (осим Хрватске):
Албанија
Аустрија
Бугарска
Босна и Херцеговина
Црна Гора
Чешка
Косово (Свеучилиште у Приштини)
Мађарска
Македонија
Молдавија
Пољска
Румуњска
Словачка
Словенија
Србија
Студенти и наставници које желите угостити на свом одсјеку могу бити с било којег акредитираног високог училишта из наведених земаља.


Пријавитељи који мобилност желе реализирати у ожујку пријаву требају поднијети најкасније до 31. сијечња. Пријаве за мјесеце након ожујка требају стићи минимално 45 дана прије почетка мобилности, а бит ће потврђиване сукладно расположивости квота у тренутку примитка пријаве. Уред ће потврђивати све формално прихватљиве пријаве сукладно њиховом реду пристизања, до потрошње квота.


За сва додатна питања обратите се Националном уреду за CEEPUS у Хрватској: ceepus@mobilnost.hr

..........................................................

Национални уред за CEEPUS у Румунији обавјештава да је у тој земљи, на националном нивоу, остао знатан број слободних мјесеци за долазне мобилности, стога су наново отворили натјечај.

Крајњи рок за слање пријава није назначен, но важно је да пријаве стигну до НЦО-Румуија најкасније један мјесец прије предвиђене мобилности.

Натјечај се односи на пријаве унутар CEEPUS мрежа, али и на пријаве изван одабраних CEEPUS мрежа (тзв. freemover пријаве). То је важно јер унутар наших двију CEEPUS mreža (ADRIART.CE i A.L.I.C.E.) нема високих училишта из Румуније. 

У Румунији постоје четири висока училишта која дјелују у умјетничком подручју:

Увјете стипендирања и износе стипендија можете пронаћи на www.ceepus.info, кликом на румунску заставу.

Пријава за CEEPUS мобилност обавља се путем CEEPUS online

Тесла – српски дух, дело, будућност

Позив студентима за учешће на конкурсу Музеја Николе Тесле за израду идејног решења сувенира Музеја Николе Тесле »Тесла – српски дух, дело, будућност…«

Расписивач конкурса: МУЗЕЈ НИКОЛЕ ТЕСЛЕ

Назив конкурса: ТЕСЛА - СРПСКИ ДУХ, ДЕЛО, БУДУЋНОСТ …

Задатак конкурса: Добијање идејног решења за сувенир Музеја Николе Тесле.  Смисао уметничког решења је да афирмишући Теслино дело, а својом домишљатошћу и вештином, промовишу модерна дизајнерска решења различитих сувенира за Музеј Николе Тесле.

Смернице: Реализовани предмети треба да буду прикладни као музејски сувенур. Њихова величина не треба да прелази могућност смештања у амбалазу максималне величине 15x15x15 цм. Предлог амбалаже за музејски сувенир је интегрални сегмент предложеног решења. Такође је нужна оптимизација идејних решења, на она чија би серијска производња била могућа у оквиру домаћих производних капацитета, уобичајеним методама и поступцима са стандардном техничком опремом која се може наћи на домаћем тржишту.
Идејна решења музејског сувенира могу се доставити  у два облика:

  • Прототип, односно макета сувенира која се доставља на адресу:

Музеј Николе Тесле, Крунска 51, 11000 Београд .
Уз конкурсни рад треба приложити и конкурсну пријаву .

  • Решење у елктронском облику послато на електронску адресу музеја

suvenir.tesla@tesla-museum.org
или на ЦД са називом за конкурс на адресу Музеја
За предлоге послате на електронску адресу музеја максимална величина прилога је 10 МБ. За сва остала решења, чија је величина веће од 10 МБ треба послати  “wе трансфер”- а на електронску адресу Музеја.  Уз конкурсни рад у истој поруци треба приложити и конкурсну пријаву.

Тип конкурса – право учешћа: Конкурс је јавни. Намењен је САМО СТУДЕНТИМА завршних година факултета уметности, академија и високих уметничких школа, студентима архитектонског факултета и студентима мастер и докторских студија наведених факултета.

Начин пријаве: Сваки учесник може да пријави највише три рада. СВАКИ РАД мора да садржи и пријаву. Предлози без приложене конкурсне пријаве неће бити узимани у разматрање.

Пријава за конкурс треба да садржи следеће податке:  име и презиме аутора, назив факултета на коме студира, назив студијског програма, број индекса, контакт телефон и адресу, адресу електронске поште учесника, и кратак опис рада. Формулар за пријаву рада се може преузети на сајту Музеја Николе Тесле.

Награде и признања:
Одабрани радови ће бити изложени на изложби у „Ноћи музеја“ 18. маја 2019. године у Музеју Николе Тесле.
Сви радови ће добити сертификат  Музеја који потврђује учешће на конкурсу за израду музејског сувенира Музеја Николе Тесле.

Музеј ће доделити три награде.

Рокови:
Конкурс ће бити расписан 15.01.2019. на wеб сајту Музеја (https://nikolateslamuseum.org/)  и у средствима јавног информисања.
Конкурс ће бити отворен до 12. 04. 2019. и то је крајњи рок за предају радова и идејних решења.
Жири ће потом прегледати све радове и одабраће три која ће наградити.
Додела награда ће бити 17 маја – дан пре „Ноћи музеја“ а сва идејна решења или прототипови радова за музејски сувенир који буду ушли у ужи избор ће бити приказани на изложби „Ноћ музеја“ 18. маја 2019. у Музеју Николе Тесле.
Модели радова пристиглих на конкурс ће после изложбе „Ноћи Музеја“ бити враћени ауторима.

АУТОРСКА ПРАВА:
Учесник конкурса гарантује Музеју да је искључиви носилац ауторских права на поднетом раду и да је рад његово оригинално решење и да ће активно учествовати у евентуалним поступцима, односно заштитиће Музеј у случају спора у вези са заштитом ауторских права.   
Музеј Николе Тесле задржава право додавања свог логотипа на оригинални дизајн.

Награде: Наградни фонд износи 225.000,00  динара И распоређује се награђенима  у следећим износима:

  • Прва награда 100.000,00 динара
  • Друга награда 75.000,00 динара
  • Трећа награда  50.000,00 динара

Новчане награде исплаћују се добитницима једнократно, у року од 30 дана од дана проглашења одлуке жирија. Музеј не преузима обавезу да производи и продаје награђене радове.
Посебним уговорима регулисаће се узајамна права и обавезе Музеја и аутора чији рад је изабран за производњу и продају. 

Чланови жирија:

  • Драгана Русалић – академски вајар урдник Дизајн центра КЦБ
  • Никола Коља Божовић – ванр. проф. на Факултету примењених уметности у Београду.
  • Лидија Јовановић – дипломирани костимограф сценског одевања, председница УЛУПУДСа
  • Павле Васев – д.и.а, подпредседник УЛУПУДСа
  • Милица Кеслер- историчар уметности, кустос Музеја Николе Тесле

Оцењивачки критеријум:
Жири ће се при избору руководити следећим критеријумом при избору радова: осим уметничког квалитета и иновативности радова, комуникативност са публиком, нужна је и техничка изводљивост у оквиру домаћих производних капацитета и финансијска рационалост при извођењу рада.

 

 

Стипендије Владе Словачке Републике за 2019/2020. годину

Министарству просвете, науке и технолошког развоја достављен је позив Владе Словачке Републике за доделу стипендија за 2019/2020. годину.

Пријаве са пратећом документацијом заинтересовани кандидати треба да доставе на адресу Министарства просвете, науке и технолошког развоја, Немањина 22-26, Сектор за високо образовање, крило Б, спрат 4, канцеларија 13, са назнаком: За конкурс „Стипендије Владе Словачке Републике“.

Рок: 15. 3. 2019. године.

Прилог: текст конкурса, пропозиције конкурса, формулар за пријављивање.

Конкурс за доделу стипендије ЛЕТ

Поводом обележавања 500 година од смрти Леонарда да Винчија, Атеље Игор Тодоровић, Италијански Институт за културу у Београду, Комора италијанско-српских привредника и Академија дел Лусо организују национални конкурс за доделу стипендије у области моде за младе таленте. Циљ ове иницијативе јесте промовисање креативности и иновативности младих талената у Србији полазећи од лета као метафоре слободе и угледајући се на слободну и оригиналну мисао великог ренесансног генија Леонарда да Винчија који је померао границе знања.

Победник конкурса ће добити прилику да похађа напредни курс из области моде у организацији Академије дел Лусо, италијанске школе за моду и дизајн која има представништво и у Београду. Сви остали учесници конкурса моћи ће да похађају семинар који ће држати представници домаће и италијанске модне индустрије, међу којима је и реномирани Атеље Игор Тодоровић.

Рок за пријаву: 19. април 2019.

Више информација

Kонкурс за визуелни идентитет Via Pontica 2019

Удружење »Via Pontica« расписују Kонкурс за визуелни идентитет 12. Међународног фестивала младих у уметности »Via Pontica« 2019, Балчик

Рок: 30. јун 2019. године / 23:59
Радови се шаљу на следећу адресу: viaponticafest@gmail.com

Награда: 10 дана гостовања за двоје у Архитектонском комплексу “Дворац” Балчик,  током 12. издања фестивала »Via Pontica« (покривени путни трошкови, храна 2 оброка дневно, смештај у апартману) од 10. до 19. септембра 2019 год.

Услови учешћа: Концепт треба да одсликава идеју фестивала, који омогућава излагање младих уметника који студирају уметност на некој од академија, слично птићима у гнезду (Виа Понтика је друга највећа миграциона рута птица које се легу у сјевероисточној Европи и лете јужно до Африке зими.); идеја за креативну атмосферу коју чине ликовни уметници, музичари, глумци, фотографи, дизаjнери, филмски ствараоци, који ће представити своја професионална истраживања и испунити град Балчик на Црном мору изложбама, ставаралачким радионицама, концертима, представама и пројекцијама филмова.

Проjекат треба да садржи:
1. Тражени текст:
12th INTERNATIONAL YOUTH ARTS FESTIVAL "VIA PONTICA" Balchik 9-19 September 2019
2. лого фестивала (уприлогу) и простор за друге логотипе спонзора и институција и имплементацију промоције
3. могућност интегрисања програма фестивала и других текстова (видите примере)

Сваки кандидат шаље Приказ рада, проjекат и предлозима за примену проjекта на остале формате. Приказ мора имати следеће параметре: JPG, RGB, 72 dpi, а сам пројекат се шаље у једном од формата .pdf, .ai или .eps – са одговарајућом резолуцијом за штампање (минимум 150 дпи, 100 × 70 цм, текстови и логотипи у облику вектора). Пројекат мора бити праћен предлозима за примену на плакат, билборд, програм и брошуру.

Право учешћа имају сви редовни студенти уметности и дизајна са академија и факултета за уметност и дизајн из свих европских земаља.

Учесници шаљу фајлове са решењима на следећу адресу:
viaponticafest@gmail.com
са насловом: FOR COMPETITION 2019 најкасније до 23:59 30. јуна 2019 год. Након жирирања провериће се статус рангираних студената преко међународних канцеларија академија и факултета.

Жири ће бити састављен од професора графичког дизаjна и представника удружења »Via Pontica«.

Резултати ће бити објављени до 5. јула 2019. године на феjсбук страници фестивала.

За питања у вези конкурса пошаљите нам поруку преко Месинџера www.facebook.com/ViaPonticaFest

О ранијим активностима удружења »Via Pontica«:
issuu.com/viapontica
Фотографиje са ретроспективнеизложбепроjеката са конкурса за визуалниидентитетфестивала

Конкурс - Мајска изложба графике 2019.

Позивамо Вас да учествујете на конкурсу за Мајску изложбу која прати нова остварења уметника који су својим радом везани или су били везани за Србију, Београд као ликовни центар.

Изложба се отвара у мају месецу, а организује је Управни одбор ГК.

Графички колектив ове године обележава 70 година рада, а Мајска изложба је наша најстарија и најдуговечнија манифестација посвећена уметничкој графици.

Да би одржали галеријски ритам (упркос не/прликама и ишчекивању нове галерије за ГК), овогодишња Мајска изложба графике одржаће се у Галерији УЛУС-а. 

Све графике се жирирају осим радова добитника награде Велики печат.

На Конкурс се могу послати до три графичка листа настала у последње две године.
На дан отварања изложбе, а према одлуци Жирија, додељује се награда Велики печат Графичког колектива. Трочлани жири за ову награду чине истакнути ликовни уметници и историчари уметности.

Графички колектив гарантује безбедност радова од дана пријема до дана преузимања.
ГРАФИКЕ СА ПРИЈАВАМА ДОСТАВИТИ (лично или поштом): од 4. до 9. марта 2019. на адресу: Графички колектив, Косанчићев венац 19, Београд.

Графички колектив је, услед тешке финансијске ситуације, принуђен да учесници конкурса на Мајској изложби графике плаћају новчану партиципацију у износу од 1.500 динара. Уплата у Графичком колективу или на рачун Графичког колектива 355-1024535-65 (приликом предаје/слања радова доставити примерак уплатнице).

Такође молимо да доставите и репродукцију/е (300 дпи) приложених радова.
Графике које је изабрала Селекциона комисија до завршетка Мајске изложбе не могу се повлачити.

После одлуке Селекционе комисије аутори преузимају радове у року од десет дана.
По завршетку Мајске изложбе графике се такође преузимају у року од десет дана; после тог времена Графички колектив не одговара за непреузете радове. Организатор задржава право да изложбу пренесе и у друге градове, о чему ће благовремено обавестити уметнике.

Конкурс за израду логоа Културног центра Зрењанина

На основу одлуке директора, Културни центар Зрењанина расписује конкурс за израду новог логоа установе. Конкурс је отворен од 1. фебруара до 15. марта 2019. године. Дом младости је изграђен 1978. године, а 1998. мења назив у Културни центар Зрењнина. До 1998, у употреби је био лого Дома младости, а након тога лого КЦЗР-а. Са планираном модернизацијом и адаптацијом простора, јавила се потреба за разрадом савременог визуелног идентитета. Израда логоа је први корак ка остварењу овог циља.

Смернице за размишљање о визуелном решењу

О нама: На годишњем нивоу реализујемо преко 300 програма у оквиру позоришног, музичког, филмског, трибинског, дечијег, изложбеног и других програма, које посети преко 100 000 посетилаца. Већ 40 година интезивно сарађујемо са домаћим и иностраним установама културе, невладиним сектором, образовним установама, амбасадама, младима, медијима, привредним сектором и другима.  Наша мисија је развијање, унапређење и подизање општег нивоа културе у локалној средини, задовољавање културних потреба свих грађана, неговање мултикултуралности, стварање амбијента за развој алтернативних и авангардних културних пракси и старалаштва маргиналних група. Једниственост КЦЗР огледа се у његовој поливалентности и презенатацији културног стваралаштва које није заступљено у другим установама културе. Поред тога што настојимо да прикажемо домете високе уметности и културе, ми служимо и као својеврсни јавни и инфраструктурни сервис за културно ставралаштво свих грађана.
Циљна група: грађани Зрењанина и шира јавност.
Лого треба да промовише: културни идентитет града, идентитет установе, културну разноликост.
Порука: КЦЗР је јединствена градска установа културе, у служби уметника и свих грађана.
Тон комуникације: позивајући, јединствен, позитиван, чист, једноставан, савремен, формалан. Дизајн: КЦЗР нема формално усвојене корпоративне боје. До сада су коришћене нијансе црвене, сиве и наранџасе, без прецизне нијансе. С тим у вези, могуће је одабрати боје по сопственом нахођењу. Пожељно је да конструкција логотипа садржи графичко решење новог симбола КЦЗР-а, акроним КЦЗР и подтекст у којем би био наведен пун назив установе, на начин да је симбол, или комбинација симбола и акронима, одвојива од пуног назива. Ово, такође, није обавезујуће. Пожељна, али необавезујућа је и усклађеност са архитектуром установе. Дати решења и у ћириличном, и у латиничном писму, као и на енглеском језику (CulturalCenterofZrenjanin).

Kомплетан конкурсни елаборат треба да садржи:
а) Решење заштитног знака у боји RGB и CMYK колор моделу
б) Решење заштитног знака у црно - белој варијанти, позитив и негатив
в) Уколико би се за испис подтекста у којем би био наведен пун назив установе користитио неки од доступних, некомерцијалних фонтова, навести име тог фонта.
г) Текстуално образложење идеје и значења предложеног решења (до 300 речи).
д) Два примера апликативности заштитног знака: меморандум и посетнице
ђ) биографија са контант подацима и фотокопијом ЛК, или пасоша

Пропозиције за доставу решења:
а) Сви прилози морају бити презентовани на папиру или картону формата А4, потписани шифром коју користи аутор, као и у дигиталној форми на ЦД-у ( у векторским .PDF, .EPS, Ai, .CMX, .dwg. и у .jpg електронском формату) у запечаћеној непрозирној коверти, такође означеној шифром, без назначеног имена аутора и без адресе аутора на позадини коверте.
б) Како се пакује и шаље пријава: у мањи коверат ставити биографију са контакт подацима, фотокопијом ЛК и шифром коју користи аутор, затворити је и  заједно са решењима, у штампаној и ЦД  форми, спаковати у други, већи коверат. Запечаћен и непровидан, већи коверат, који на предњој страни, такође, садржи шифру аутора, без назначеног имена аутора и без адресе аутора на позадини коверте, послати на доле наведену адресу.
ц) Елаборати који не буду достављени према пропозицијама наведеним у распису конкурса, неће бити разматрани.

Услови:
Победника конкурса бира Уметнички савет КЦЗР-а. Награда је новчана у износу од 40,000.00 динара. На конкурсу могу да учествују сви заинтересовани грађани. Када пошаљу лого КЦЗР-у, прихватају услов да КЦЗР има право да га користи. КЦЗР задржава право да мења и прилагођава изглед логоа, као и право да не одабере ни један од понуђених предлога. Резултати конкурса ће бити објављени јавно, на сајту и ФБ страници КЦЗР-а, најкасније до краја марта 2019. год.

Решења и прилоге слати дo 15. марта 2019. год, ИСКЉУЧИВО поштом на:
Културни центар Зрењанина
Народне омладине 1
23 101 Зрењанин
са назнаком: Н/Р Сандра Бањанин, конкурс за ЛОГО


 


Конкурс за најбољи дизајн знака (логотипа) Културног центра Инђија

Културни центар Инђија расписао је конкурс за редизајн свог знака и логотипа.

Конкурс је отворен од 20. фебруара до 20. марта 2019. године.

Нови визуелни идентитет Културног центра Инђија као и Галерије Куће Војновића жели да обједини све што та установа представља и по чему је препознатљива.
Као место које је у сталној комуникацији са јавношћу и у жељи да се још више приближе грађанству и јавности, значај идејног решења треба да представи карактер институције.
Дизајн знака (лого-а) графичко и сликовно треба да буде савремено, модерно и да осликава архитектонско решење Културног центра Инђија и Галерије Куће Војновића. Дизајн знака (лого-а) треба да буде препознатљив и уочљив у земљи, региону и иностранству. Код текстуалног дела знака (лого-а) потребно је да буде двојезично: српска  ћирилица и енглески алфабет.

Победнички рад биће награђен новчаном наградом од 25.000,00 динара и биће одабран од Уметничког савета Културног центра Инђија.

Фотографије Културног центра Инђија и Галерије Куће Војновића можете пронаћи на сајту www.kcindjija.com и фејсбуку Културни центар Инђија.

Учесници конкурса ће бити информисани о резултатима конкурса најкасније три дана од дана доношња одлуке, путем електронске поште и сајта Културног центра Инђија.

Молимо Вас да конкурсну документацију доставите на електронску адресу галерије: kcindjija.galerija@indjija.net
или на адресу: Културни центар Инђија (ЗА КОНКУРС)
Ул. Војводе Степе 40 а
22320 Инђија

 

 

 


 

 

 

Бесплатна студијска посета Кракову

Градска општина Палилула и Канцеларија за младе организују бесплатну студијску посету Кракову од 28. марта до 01. априла 2019. године  за најбоље студенте старости до 27 година са пребивалиштем на територији општине Палилула. 

Критеријуми су следећи:

1. Стално пребивалиште на територији Градске општине Палилула
2. Студент Београдског Универзитета или Универзитета Уметности у Београду - узраста од 19 до 27 година
3. Студент прве године основних студија који је на буџету Републике србије (10% од укупног броја учесника пројекта)
4. Студенти друге, треће, четврте године који имају укупан просек оцена већи од 8

Након пријаве, сви студенти биће контактирани на уводни интервју са комисијом за одабир студената општине Палилула, након чега ће се вршити даља селекција на основу успеха и просека њихових оцена и квота подељених по факултетима.

Такође, овом приликом желимо да Вас обавестимо да ћемо у среду 27.02.2018 године, обићи Ваше факултете како би Вам доставили наше плакате, о самом путовању, са свим неопходим информацијама за студенте.

 

BookILL Fest

О Фестивалу
Фестивал илустрације књиге „BookILL Fest” по осми пут организују Банатски културни центар и Новосадски сајам у оквиру 21. међународног салона књиге у Новом Саду. Фестивал илустрације књиге ће се одржати на Новосадском сајму, у оквиру Међународног сајма књига, и у Галерији Банатског културног центра у Новом Милошеву.

„BookILL Fest” подразумева интернет конкурс за најбољу илустрацију књиге, изложбу принтова изабраних и награђених радова, проглашење победника и пратеће програме.

Фестивал илустрације књиге ће бити отворен 5. марта 2019. од 13 h на Сајму књига у Новом Саду када ће бити отворене: изложба „Српски илустратори на Бијеналу илустрације у Братислави 2003–2017.” и изложба Фестивала илустрације књиге BookILLfest 2018. Изложбе ће бити доступне посетиоцима током трајања Сајма књига од 5. до 11. марта 2019. године на Новосадском сајму. Изложба изабраних и награђених радова на конкурсу BookILLfesta  2019. и проглашење победника одржаће се маја месеца у Галерији Банатског културног центра у Новом Милошеву.

Циљ Фестивала
Илустровање књига је важна, али и специфична област у процесу дизајнирања и графичког обликовања књига, због чега „BookILL Fest” тежи да скрене пажњу на илустрацију и илустраторе у јавности, али и на издаваче који брину о опреми својих књига.
Илустрована књига је уметнички објекат који потписују коаутори: писац и илустратор. Организатор конкурса већ годинама покушава да афирмише принцип по којем су у њој текстуални део и њена визуелна компонента (илустрација) подједнако важни, при чему би и писац и илустратор требало да буду подједнако вредновани, поштовани и уважавани.
Конкурси за илустрацију књиге су ретки у свету, а тиме је значај овог Фестивала већи.

Пропозиције конкурса
Конкурс је отворен за ауторе из целог света.
Сваки аутор шаље 4 илустрације књиге и то: илустрацију насловне стране књиге и, по сопственом избору, илустрације из књиге, у дигиталној форми (JPG или TIFF формату, RGB моду, 300-600 dpi, до формата А4).
Све послати на e-mail адресу bookillfest@gmail.com најкасније до 10. априла 2019. године.

Могу се слати илустрације рађене у свим ликовним и графичким техникама или компјутерским дорадама. Долази у обзир и фотографија која је у функцији илустрације књиге.

Могу се слати и необјављена ликовно-дизајнерска решења и објављене књиге, као скенирани готови радови или само као пројекти.

Аутори, такође, треба у e-mailu да пошаљу своје податке: име, презиме, адреса, телефон, кратка професионална биографија и називе радова, као и у оквиру које, од доле наведених, категорија шаљу своје радове. Обавезно треба навести да ли је књига објављена или је још у пројекту.

Уколико аутор жели, може класичном поштом послати и књигу, евентуално и ЦД са нарезаним цртежима и подацима, на следећу адресу: Банатски културни центар, ЈНА 35, 23273 Ново Милошево.

Категорије за слање радова:
1. Илустрација песничке књиге
2. Илустрација прозне књиге
3. Илустрација књиге за децу
4. Фото-илустрација књиге

Жири/Уметнички савет
Жири, који ће селектовати илустрације за изложбу и наградити илустрације (по једна награда за сваку од наведених категорија), радиће у саставу: Слободан Ивков, председник, Сибила Петењи Арбутина и Сенка Влаховић Филипов.

Календар
25. фебруар 2019 – отварање конкурса
5. март 2019, 13х, Међународни сајам књига, Нови Сад – представљање „Бибиане”, отварање изложби „Српски илустратори на Бијеналу илустрације у Братислави 2003–2017.”, отварање изложбе Фестивала илустрације књиге BookILL fest 2018, трајање изложби од 5–11. марта 2019.
10. април 2019 – затварање конкурса
април 2019 – жирирање
мај 2019, Галерија Банатског културног центра, Ново Милошево – проглашење победника, додела награда и отварање изложбе изабраних и награђених радова, отварање изложбе „Српски илустратори на Бијеналу илустрације у Братислави 2003–2017.” (тачан датум ће бити накнадно објављен)
март 2020, Међународни сајам књига, Нови Сад – изложба изабраних и награђених радова на конкурсу „Bookill festa” 2019.

Гостујућа изложба из Братиславе у Новом Саду и Новом Милошеву
Изложба „Српски илустратори на Бијеналу илустрације у Братислави 2003–2017.” је гостујућа изложба фестивала у организацији Банатског културног центра и Новосадског сајма, у сарадњи са Међународном установом културе за децу „Бибиана” из Братиславе и Галеријом Фондације „Бабка” из Ковачице. Садржи илустрације 19 српских илустратора чији су радови били заступљени на Бијеналу у Братислави у периоду од 2003. до 2017. године. Изложба ће бити постављена у аули „Мастер” центра Новосадског сајма 5–11. марта 2019. године и у Галерији Банатског културног центра маја 2019.

Изложба Фестивала илустрације књиге BookILL Fest 2018. у Новом Саду
Изложба садржи илустрације селектованих и награђених аутора на прошлогодишњем конкурсу  Фестивала илустрације књиге „Bookill fest”. Изложба и додела награда одржани су у Галерији Банатског културног центра у Новом Милошеву јуна 2018. године. Изложба ће бити постављена на штанду Банатског култуног центра у Хали „Мастер” Новосадског сајма 5–11. марта 2019. године.

BookILL Fest” 2018. године
На конкурс „BookILL fest-a” 2018. године је пристигло око 1500 илустрација из Србије и 26 држава света. Жири је селектовао радове око 120 аутора који су били изложени у Галерији Банатског културног центра у Новом Милошеву јуна 2018. године.
 Више информација о прошлогодишњем Фестивалу можете погледати овде:
http://banatskikulturnicentar.blogspot.com/2018/06/urucene-nagrade-bookill-fest.html

Контакт
За све додатне информације јавити се на e-mail: bookillfest@gmail.com 

http://banatskikulturnicentar.blogspot.rs/

Стипендије фондације Конрад Аденауер

Конкурс  за доделу стипендије за мастер и докторске студије у СР Немачкој

Конкурс је отворен до: 15. марта 2019 године

Све информације и пријавна документација се налазе у прилогу.

Опште информације  и услови конкурса

Листа неопходне документације

Пријавни  формулар 1

Пријавни  формулар 2

Фондација Конрад Аденауер расписује конкурс за доделу стипендије друштвено или политички ангажованим студентима, апсолвентима, постдипломцима и докторантима, држављанима Републике Србије који студирају у Републици Србији за 2019/2020. годину.

Рок за пријављивање: 30. април 2019.

Опште информације  и услови конкурса

Пријавни  формулар

http://www.kas.de/serbien/sr/

SmartArt

Прва међународна конференција Факултетa примењених уметности у Београду
SmartArt – уметност и наука у примени „Од инспирације до интеракције

Београд, 28-30. 11. 2019.

Рок за слање проширеног апстракта:
1. јун 2019.

Основна сврха конференције је успостављање међународног форума за размену мишљења и искустава насталих као резултат међусобног повезивања и размене утицаја између примењених уметности и науке.

Овогодишња тема конференције Од инспирације до интеракције” заснива се на интердисциплинарном и трансдисциплинарном повезивању примењених уметности са друштвено-хуманистичким, техничко-технолошким, као и другим наукама које имају улогу у њеном развоју. Конференција се фокусира на све аспекте узајамне инспирације и интеракције између науке и области примењених уметности: Анимације, Вајарства, Дизајна ентеријера и намештаја, Графике, Графичког дизајна, Илустрације, Индустријског дизајна, Керамике, Костимографије, Савременог одевања, Сликарства, Сценографије, Текстила, Фотографије и других, као и на сарадњу науке и уметности у области Конзервације и рестаурације.

Позивамо научнике, као и уметнике и стручњаке из наведених области да дају свој допринос конференцији.

Позив за учешће

http://smartart-conference.rs/

 

20. бијенале студентског цртежа Србије

Галерија Дома културе »Студентски град«

Конкурс је отворен за све заинтересоване студенте Факултета примењених уметности у Београду.

Услови конкурса:

1. Цртежи се предају на формату папира 70×100 цм. Можете ставити више малих формата на поменути формат.
2.  Број предатих радова није ограничен.
3. Конкурс се односи на студенте основних и мастер студија.
4. Радови се предају у професорској соби у Краља Петра 4 до 15. 3. 2019.

Жири за избор радова ће радити у саставу:

1. Марко Лађушић, ред. професор
2. Тијана Којић, доцент
3. Даниела Фулгоси, ред. професор

Сакура стипендије

У циљу промовисања изучавања свих аспеката јапанског друштва и културе у Републици Србији, као и јачања српско-јапанског пријатељства, компанија JT International a.d. Сента, која послује у саставу Japan Tobacco International групе, у сарадњи са Амбасадом Јапана у Републици Србији расписује Конкурс 2019. за доделу пет стипендија у износу од по 100.000 динара за израду истраживачког рада на тему у вези са Јапаном.

Право учешћа на конкурсу имају:
Студенти основних, постдипломских и докторских студија свих акредитованих универзитета у Републици Србији и истраживачи који нису у сталном радном односу.

За учешће на конкурсу потребно је поднети предлог истраживачког рада на тему у вези са Јапаном према обрасцу за пријаву на сајту www.sakurastipendije.rs, из једне од следећих области:

  • Друштвених и хуманистичких наука (економије, права, политичких наука, филозофије, јапанског језика и књижевности)
  • Културе и уметности
  • Каизен менаџмента

Потребна документа за учешће на конкурсу:

  • Попуњена пријава
  • Попуњене, оверене странице важећег индекса са основних, постдипломских или докторских студија акредитованих универзитета у Републици Србији
  • Диплома завршеног факултета са додатком дипломи, односно уверењем о положеним испитима уколико је кандидат завршио студије или је на постдипломским или докторским студијама
  • За истраживаче – списак научних радова
  • Уверење, односно потврда Националне службе за запошљавање или ПИО фонда Србије да кандидат није на евиденцији лица у радном односу
  • Лична карта или пасош
  • Препорука професора основних, постдипломских или докторских студија акредитованих универзитета у Републици Србији

Попуњену пријаву на српском или енглеском језику и остала наведена документа, скренирана и у ПДФ формату, можете послати електронском поштом на адресу konkurs@sakurastipendije.rs.

Пријаве морају стићи на наведене адресе најкасније до, 1. априла 2019. до 8 часова.
Од уредно поднетих пријава, комисија ће изабрати 5 (пет) учесника, подносилаца предлога истраживачког рада. Ових пет учесника ће стећи право на појединачну стипендију у износу од 100.000 динара уколико најкасније до 1. октобра 2019. године до 17 часова, пошаљу истраживачки рад према поднетом предлогу електронском поштом на адресу konkurs@sakurastipendije.rs.
Укупан износ појединачне стипендије од 100.000 динара изабраним учесницима даје се за период израде истраживачког рада и биће исплаћен у два једнака дела на следећи начин:

  • авансни део укупног износа од 50.000 динара у року од 30 дана од објаве имена изабраних стипендиста
  • износ од 50.000 динара у року од 30 дана од када комисија оцени да је поднет истраживачки рад усклађен са поднетим предлогом, односно пријавом на конкурс.

Резултати конкурса биће објављени до 5. априла 2019. године на интернет страници www.sakurastipendije.rs.

Сви заинтересовани  могу добити додатне информације уколико пошаљу питања на e-mail адресу: konkurs@sakurastipendije.rs.

НАПОМЕНА: Учесници који не поднесу рад у предвиђеном року или чији рад комисија оцени као неусклађен са поднетим предлогом, односно пријавом на конкурс, а примили су авансни део уплате стипендије, не остварују право на пуни износ стипендије и у обавези су да авансни део врате даваоцу стипендије.

Балкан Арт Форум 2019

VII Национални научни скуп са међународним учешћем Балкан Арт Форум 2019 (БАРТФ 2019)

Ниш, 04. и 05. октобар 2019. године

http://www.artf.ni.ac.rs/lat/balkan-art-forum/

Факултет уметности Универзитета у Нишу, са Огранком САНУ у Нишу, организује седми национални научни скуп са међународним учешћем са темом Уметност и култура данас: метафора, перцепција и симболизам. Организатори позивају заинтересоване да пријаве саопштења и активно учествују у раду научног скупа.
Овогодишњи проблемски оквир научног скупа чине три тематске целине: метафора, перцепција, симболизам.  Програмски одбор научног скупа БАРТФ 2019 ће сматрати прикладним оне пријаве у којима се најављује проблемско прожимање појмова метафоре, перцепције и симболизма: традиција, савременост, канон, креативност, уметност, пренос сазнања, сублиминална значења, савремени медији, критика, образовање, као и изоловано испитивање појма метафоре, појма перцепције или проблема симболизма и њихово узајамно повезивање.

Тематски оквири:

Метафора: метафора и културна разноврсност; дискурзивна, когнитивна и комуникативна својства метафоре; метафора у виртуелном свету; социолошки значај метафоре; културолошки, поетички и реторички значај метафоре; метафора у функцији едукације; хеуристичко функционисање метафоре као средства открића; метафора као средство комуникације;
Перцепција: перцепција – манифестација схватања; перцепција – везе науке и уметности; препознавање и знање; комуникативне форме и препознавање; перцепција и едукација;
Симболизам: симболи – традиција; симболи новог доба; симболи – апстрактно и конкретно; философско, психолошко, естетско тумачење симбола; социолошки значај симбола; визуелни симболи; комуникативна својства симбола; симболи –концептуализација уметности.

Области за пријављивање саопштења:
Науке о уметностима,
Култура,
Уметност,
Медији,
Социологија,
Педагогија,
Психологија,
Библиотекарство.

ОБЛИЦИ УЧЕШЋА У РАДУ СКУПА:

Усмене презентације
Видео презентације
Постер сесије

ВРЕМЕ ИЗЛАГАЊА САОПШТЕЊА: 15 минута

РАДНИ ЈЕЗИЦИ СКУПА: српски језик, енглески језик, словенски језици.

РОК ЗА ДОСТАВЉАЊЕ ТЕМЕ САОПШТЕЊА СА АПСТРАКТОМ
(на језику саопштења и на енглеском језику, до 150 речи и до 5 кључних речи): 01. 06. 2019, на електронску адресу bartf@artf.ni.ac.rs

У Пријавном формулару обавезно навести област и тематски оквир за који се пријављујете.
Образац за апстракт и инструкције за плаћање можете преузети нa сajту Фaкултeтa умeтнoсти.

РОК ЗА ДОСТАВЉАЊЕ ОБАВЕШТЕЊА О ПРИХВАТАЊУ АПСТРАКТА: 20.06.2019.

ИЗНОС КОТИЗАЦИЈЕ: 5.000,00 динара или 40 евра за учеснике из иностранства, по средњем курсу Народне банке Србије на дан уплате. Приликом девизног плаћања котизације трошкови провизије банака падају на терет уплатиоца.
Уплатом котизације учесници скупа обезбеђују: књигу апстраката, уверење о учешћу на скупу и зборник рецензираних радова са научног скупа.

РОК ЗА УПЛАТУ КОТИЗАЦИЈЕ: 24.09.2019.

РОК ЗА ДОСТАВЉАЊЕ КОНАЧНЕ ВЕРЗИЈЕ РАДА: 01.03.2020.

За све потребне информације можете се обратити организаторима скупа на мејл адресу: bartf@artf.ni.ac.rs

 

Сува игла 2019

Оснивач и организатор XIV графичког бијенала – Сува игла 2019 је Градска галерија из Ужица.

На XIV графичком бијеналу биће приказана дела настала између два бијенала. За излагање ће бити узета у обзир искључиво дела израђена у техници суве игле са ограничењем формата папира до 80 × 112 цм. Дела за излагање морају бити изведена на високом професионалном нивоу.

Аутор може да пријави до 2 (два) дела

Пријаве и графике са приложеним излагачким купонима се шаљу без паспартуа и рама, ради излагања под стаклима.

Радови се достављају поштом или лично у Градској галерији у Ужицу.

Рок за приспеће поштанских пошиљки у Градску галерију је  10. мај 2019. године.

https://www.drypoint.org/prop.htm

Конкурс за оригиналну сликовницу

Поводом тридесет година од оснивања Издавачка кућа „Креативни центар“ расписује конкурс за оригиналну сликовницу за децу узраста од 3 године до 7 година. Аутори сликовнице морају бити држављани Републике Србије и у тренутку затварања конкурса (1. 9. 2019) морају имати мање од 30 година.

Аутори треба да доставе: оригинални текст и илустрације за сликовницу обима 32 стране, формата 205 × 260 цм.

Техника је слободна.

Тема је слободна.

Сликовница може бити дело једног аутора или тима аутора.

Текст сликовнице треба да буде написан на српском језику или на неком од језика националних мањина, уз обавезан превод на српски језик.

Крајњи рок за слање материјала је 1. 9. 2019. године. Рукописи послати након овог рока неће се разматрати.

Жири сачињен од угледних уметника и представника „Креативног центра“ изабраће најбољи рад, који ће бити проглашен 1. 10. 2019, а победничка сликовница биће објављена и представљена јавности у децембру 2019.

Најбољи рад биће новчано награђен сумом од 1500 евра у динарској противвредности, у нето износу.

Одштампане радове слати поштом на адресу:
Креативни центар, Градиштанска 8, 11120 Београд, са назнаком „Конкурс за сликовницу“.

Уз рад обавезно послати и краћи текстуални опис пројекта.

Рад се потписује шифром. У коверту убацити и једну затворену коверту на којој је написана шифра а у којој се налазе име, презиме, адреса и телефон аутора пројекта.

https://kreativnicentar.rs/

Универзитет уметности у Брауншвајгу, Немачка

Отворени позив за мобилност студената у јесењем семестру 2019/2020. године.

Рок за пријављивање студената:
среда 8. мај 2019.

Информације о конкурсу

Академија лепих уметности и дизајна (AFAD) у Братислави, Словачка

Отворени позив за мобилност студената у јесењем семестру 2019/2020. године.

Рок за пријављивање студената:
среда 10. април 2019.

Информације о конкурсу

Универзитет примењених наука у Билефелду, Немачка

Отворени позив за мобилност студената у јесењем семестру 2019/2020. године.

Рок за пријављивање студената:
среда 17. април 2019.

Информације о конкурсу

Јан Матејко академија ликовних уметности у Кракову, Пољска

Отворени позив за мобилност студената у јесењем семестру 2019/2020. године.

Рок за пријављивање студената:
петак 10. мај 2019.

Информације о конкурсу

Универзитет у Љубљани, Словенија

Отворени позив за мобилност студената у јесењем семестру 2019/2020. године.

Рок за пријављивање студената:
среда 17. април 2019.

Информације о конкурсу

Аристотелов универзитет у Солуну, Грчка

Отворени позив за мобилност студената у јесењем семестру 2019/2020. године.

Рок за пријављивање студената:
понедељак 1. април 2019.

Информације о конкурсу

Универзитет уметности у Цириху, Швајцарска

Отворени позив за мобилност студената у јесењем семестру 2019/2020. године.

Рок за пријављивање студената:
уторак 26. март 2019.

Информације о конкурсу